Nenápadný a nudný kaleráb? V žiadnom prípade!

Close-up image of a woman holding kohlrabi at market.

Kaleráb a jeho pozitívne účinky, to je rovnica s nečakaným výsledkom. Na pohľad nevyzerá nijako príťažlivo ani zaujímavo.  Ak by ste ho nepoznali, tak ho v obchode jednoducho prehliadnete. Avšak, čo všetko v sebe táto zelenina ukrýva, vás určite milo prekvapí.

1. Dokonalý pomocník pri diéte

Veľká väčšina z nás sa aspoň raz v živote snažila o zníženie svojej hmotnosti. Hlavne v tomto predprázdninovom období, kedy budeme musieť s kožou na trh, resp. do plaviek😊, uvítame nejaké to kilo dolu. Priamo dokonalou zeleninou pre štíhlu líniu je práve kaleráb, má nízky obsah kalórií a vysoký obsah vlákniny, ktorá nám dodáva pocit plnosti. Vláknina mimo iného pomáha v pohybe čriev, eliminuje zápchu, znižuje kŕče a nadúvanie, a obecne zlepšuje kvalitu nášho zažívacieho systému, a zároveň tiež maximalizuje efektivitu príjmu živín.

Pomocník pri diéte

2. Plný draslíka a železa

Kaleráb je bohatý na množstvo draslíka. Málokedy si spojíme, že draslík je jeden z kľúčových hráčov pre fungovanie svalov a nervov v tele. Pomáha nám sa pohybovať, dýchať, reagovať a jednoducho fungovať celý deň. Draslík veľmi dobre pôsobí na náš kardiovaskulárny systém, zmierňuje napätie ciev a tepien. To môže viesť k zvýšenej cirkulácii krvi v tele, lepšiemu okysličovaniu, a tým zníženiu rizika srdečných príhod, ako sú mŕtvice alebo infarkty. Okrem draslíka nájdeme v kalerábe i dostatok železa, ktoré je veľmi dôležité pre fungovanie imunitného systému. Anémia, teda nedostatok železa, sa prejavuje slabosťou, únavou, bolesťami hlavy, poruchami žalúdku, dezorientáciou a zlyhávaním celkového imunitného systému. Vďaka obsahu vápnika sa zlepšuje aj príjem železa v tele, takže nám to vďaka kalerábu ide pekne ruka v ruke. Kaleráb je teda takým všestranným posilňovačom tak imunitného, ako aj kardiovaskulárneho systému.

Kaleráb

3. Zlepšuje silu kostí

Ako starneme, naše kosti sa nevyhnutne oslabujú. Jeden z najlepších spôsobov, ako sa tomuto procesu vyhnúť alebo výrazne spomaliť, je jesť potraviny bohaté na minerály, ako je práve kaleráb s vysokým obsahom mangánu, zmieneného železa a vápnika.

4. Blahodarný pre naše oči

Kaleráb obsahuje karotény, vrátane beta-karoténu, ktorý pôsobí ako antioxidačná zlúčenina v tele, najmä v oblasti očí. Vitamín A môže napomáhať zabráneniu  alebo  spomaleniu  výskytu šedého zákalu  pomocou  neutralizácie voľných radikálov  v oku  a prevencii oxidačného stresu.

5. Bojovník proti rakovine

Možno ste ani netušili, že konzumácia kalerábu vedie k zníženiu rizika vzniku rakoviny. Obsahuje totiž silné fotochemikálie, vrátane isothiokyanátov, sulforafanu a indol-3-karbinolu.

Páčil sa Vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Top